Forløb

Du kender typen: ekstraordinære personer, som du ville ansætte på stedet. De besidder unikke menneskelige egenskaber, faglighed og er førende inden for deres felt. Disse profiler er ofte de mest udfordrende at rekruttere, da det kræver en særlig tilgang for at tiltrække dem. Hvem er de, hvor er de, og hvad skal der til for at tiltrække disse kandidater? Lang Partners skiller sig ud med vores indgående kendskab til og pleje af relationer til disse kandidater, hvilket gør os i stand til også at tiltrække dem, der ikke aktivt søger job.

Rekrutteringsproces

Forberedelse
Trin 1

Vi diskuterer jeres virksomheds behov, forventninger og den nye medarbejders personlighed og ansvarsområder. Her definerer vi personprofilen og screener for både faglighed og personlighed.

Søgeproces
Trin 2

Vores unikke todelte søgeproces inkluderer annoncering på jobportaler og søgning i en omfattende CV-database med over 100.000 CV'er, suppleret med en multi-channel searchstrategi. Alle kandidater screenes igennem et datadrevet rekrutteringsforløb.

Den første screening
Trin 3

Den første samtale validerer persontestenes hypoteser og afklarer kandidatens personlighed i forhold til jeres krav. De mest velegnede kandidaters CV'er præsenteres nu for virksomheden.

Ansættelsesforløb og 1. samtale
Trin 4

Vi faciliterer en tovejs proces, hvor både virksomheden og kandidaten vælger hinanden. Vi understøtter begge parter gennem hele forløbet, hvilket fremmer et optimalt og langvarigt match. Præsentationsmødet, typisk 1,5 time langt, afholdes for at afstemme forventninger og diskutere et muligt jobskifte.

Evaluering og 2. samtale
Trin 5

Vi indhenter referencer og afholder en anden samtale med fokus på casebaserede elementer og individuelle opmærksomhedspunkter. Kandidaterne har på dette tidspunkt gennemgået diverse persontests og analyser.

Opfølgning
Trin 6

Vi afslutter ikke et rekrutteringsforløb, før vi er sikre på, at kandidaten trives i stillingen. Vi opretholder personlig og fortrolig kontakt med både kandidat og virksomhed i de første 6 måneder for at sikre en god start på samarbejdet.

FAQ - Ofte stillede spørgsmål

Ja, vi tilbyder altid en 6 måneders kandidatgaranti i vores rekrutteringsprocesser. Det betyder, at hvis en ansat medarbejder af en hvilken som helst årsag forlader jobbet inden for de første 6 måneder, gennemfører vi en ny rekrutteringsproces uden beregning. Kandidatgarantien kan udvides op til 12 måneder.

Typisk tager vores rekrutteringsprocesser mellem 6-8 uger. Dette kan dog variere afhængigt af forskellige faktorer. Vi kan ofte levere kandidater allerede 3-4 uger efter opstart. Dette med baggrund i vores unikke todelte søgeproces, som inkluderer søgning i CV-databaser suppleret med en multichannel searchstrategi, der bl.a. er støttet af AI-teknologi.

Priserne varierer afhængigt af flere faktorer, herunder omfanget af ydelsen og den specifikke stilling. Kontakt os, så kan vi straks give dig en uforpligtende pris på din opgave.

Ja, vi kan levere den for jer ønskede ydelse, herunder at source kandidater til jeres egen rekrutteringsproces eller at deltage i den afsluttende del af rekrutteringsprocessen, f.eks med persontest af kandidater.

Absolut. Vi tester gerne de kandidater eller medarbejdere, du ønsker at få vurderet til en specifik jobfunktion. Vi har løsninger til alle jeres behov og tilbyder persontests, IQ- og logiske tests fra Saville Consulting, Garuda og People Test Systems samt DiSC analyser fra Thomas International.

Ja, vi tilbyder begge dele og tilpasser altid vores metoder og koncepter til dine specifikke ønsker og behov. Karriererådgivning for jobsøgende koster kr. 9.000 (inkl. moms), og et outplacementforløb starter ved kr. 25.000 (+ moms).

Vi tilbyder assistance inden for HR-området, finansiel og business controlling samt strategisk sparring til øverste ledelsesniveau i SMV-segmentet.

Vi er ikke begrænset af geografi, da opgaven og jeres behov definerer metoden. Vi rekrutterer både for udenlandske virksomheder, der søger medarbejdere i Danmark, og for danske virksomheder, der søger medarbejdere i udlandet. Herudover bistår vi virksomheder i processen ved relokation af hele virksomheden eller f.eks. en afdeling.